The story continues - Reisverslag uit Doha, Qatar van Maaike Baltussen - WaarBenJij.nu The story continues - Reisverslag uit Doha, Qatar van Maaike Baltussen - WaarBenJij.nu

The story continues

Door: Misss/ Madm MaaikAAA

Blijf op de hoogte en volg Maaike

21 Mei 2007 | Qatar, Doha

Habibti’s!

Groeten uit de broeierige zandbak!! We vervolgen weer met de avonturen van Maaike in de Zandbak! Wederom genoeg meegemaakt de afgelopen weken, ik hoop dat de techniek en ik dit maal hand in hand gaan, zodat het lukt foto’s te plaatsen, want die zeggen genoeg over mijn vrije-tijds besteding!

Op het werk ook weer genoeg indrukken opgedaan, iedere week is het weer een verassing van welke situatie mijn bekkie dit maal openvalt! Kwa werkdruk is er niks nieuws onder de zon, rond elf uur iedere dag ben ik wel klaar met mijn taken de rest van de dag moet ik dan maar uitzitten onder het motto ‘de tijd doden is een vak apart’. Inmiddels heb ik wel bij mijn baas aan kunnen geven dat ik wat meer taken en projecten nodig heb, resultaat projecten met een deadline in november die ik met een weekje al af kan hebben... die worden dus ingevuld met de slogan ‘je werk spreiden is een kunst’.
Hier volgt een opsomming van indrukken/ervaringen, waar ik inmiddels met de nodige dosis sarcasme/humor mee om leer gaan!
• Het (vrijwillig) ontslag van mijn bazin, waar ik achter kwam doordat een collega mij vroeg of ik niet geintereseerd ben in haar huis. (je werknemers die op nog geen meter afstand van je zitten persoonlijk informeren voordat je het bij andere afdelingen aankondigt blijkt overbodig te zijn)
• Het uit het niets komende poeslieve gedrag van een zekere collega (voorheen een heks), omdat deze mijn andere collega niet kan uitstaan en toch echt wel een vriendinnetje nodig heeft binnen de afdeling, om deze te gebruiken in de missie de andere collega op zoveel mogelijk manieren een oor aan te naaien.
• De ‘appreciation week’ waarbij we op zoveel mogelijk manieren volgepropt werden om de dankbaarheid richting de werknemers te tonen vanuit het bedrijf. Overigens wel leuk.
• De spreuken die tijdens de appreciation week door de gangen hingen...heel goed bedoeld maar de dankbaarheid kwam door taal probleempjes niet echt naar voren. Bijv. ‘we salute you’, ‘because of you we are all in one’, ‘thank you for keeping the best’, ‘The grammy (ik dacht eerst granny) awards belong to you’
• Collega’s die proberen de flat van mijn baas te krijgen, door andere collega’s erbij te naaien met de meest bizarre leugens en roddels, die ik niet eens uit zou spreken. (bijv. Hij heeft al een lening van zoveel riyal, hij kan jouw huis dus nooit betalen, kan ik het daarom niet van jou overnemen)
Kortom de sfeermeter staat nog steeds bijzonder hoog!:-) en ik zie inmiddels de humor wel in van alle situaties!

Op sociaal gebied waren er de afgelopen weken genoeg leuke dingen, waarbij ieder weekend wel weer even op vakantie leek...damn dat warme weer is echt heerlijk!
Vorige maand hebben we eindelijk het qatari-dressed etentje gehad, echt top! Was wel even wennen compleet bedekt aan tafel te zitten, maar het gaf een hoop hilarische situaties...beschonken in je abaya rondhuppelen is zo verkeerd nog niet (onherkenbaar zijn is af en toe best handig)
Mama kwam vijf daagjes op bezoek om mijn verjaardag mee te vieren, een beter cadeautje had ik niet kunnen wensen. Ik moest drie van de vijf dagen werken dat mam hier was, maar ze lag heerlijk bij het hotel aan het zwembad, dus we konden samen lunchen en ik kon mijn tijd bij haar doden! Op mijn verjaardag zijn we met een Dhow het water op gegaan, samen met allemaal vrienden, wederom een topdag op en in het water!
Mama vertrok op Q-day, waardoor zij mooi aan al het feestgedruis kon ontsnappen en ik van een emotioneel vertrek zo in het feestgedruis kon springen!
Hoe fantastisch, bijna niks kan aan een feestje in A’dam tippen, maar dit was toch ook wel heel erg leuk. Heel simpel en klein met de Nederlandse gemeenschap haring happen, hossen, rijsttafel eten en bier drinken bij de Ambassadeur thuis. Een kleine after-party in Paloma kon natuurlijk niet uitblijven, al daar werdt de kleine groep uitbundig in oranje geklede Hollanders niet echt begrepen, wat het feestje alleen maar leuker maakte uiteraard.
Langzaam aan worden er meer hotels geopend in Qatar, die uiteraard op culinair gebied uitgeprobeerd moeten worden, resultaat lange avonden tafelen in groot goed gezeldschap met een leuke avonden stappen als toetje!
Afgelopen weekend ben ik weer eventjes de woestijn in geweest, wederom weer een blik op Saudi geworpen, veel verder dan dat wil en zal ik niet komen! Maar wel een heerlijk dagje gehad met vooral veel zand, zon, zee en een verbrand ruggetje, oeps!
Komende weken weer genoeg leuke dingen met een avond-boottochtje, BBQ’s, avondjes uit, etentjes etc. etc. Daarnaast ga ik half juni voor vijf daagjes naar Cairo op training, hoop naast training ook wat van Cairo te kunnen zien (anders zorg ik er wel voor dat ik wat kan zien hehehe) en dan is het al bijna augustus tijd om mijn biezen te pakken en naar huis te gaan! Kan stiekem echt niet wachten...maar ga er zeker het beste van maken deze laatste maanden....to be continued....

  • 21 Mei 2007 - 14:36

    Kim:

    Hai hai,
    wederom weer een geweldig in elkaar gezet verhaal!!! wat kan jij schrijven zeg... gelukkig heb je een leuke verjaardag gehad. Echt lief van je moeder om langs te komen! Probeer er nog maar wat van te maken de laatste periode. Hou ons op de hoogte met je fantastische verhalen en we zien elkaar gauw weer! en anders mailen we gauw weer.

    Dikke kus

  • 21 Mei 2007 - 14:36

    Laura:

    goedzo chick, nog even volhouden, gaan we heel september feesten in het haagsche!

  • 21 Mei 2007 - 14:43

    Saskia:

    Anti verveel tip op z'n Qatari: Zankastelen bouwen! Oefenen voor Nederlandse kampioenschappen...
    xx

  • 22 Mei 2007 - 01:43

    Alex:

    tweede van links? Je bent in ieder geval niet diegene met die oranje schoenen aan!

    Veel plezier nog je laatste maandjes en ik zal zwaaien als ik over je heen vlieg (dat klinkt best vies ;-)

    Alex

    P.S. wat heb je aan onder die abaya?

  • 22 Mei 2007 - 02:32

    Suus:

    Maaike!!!

    Wat zie je er goed uit! Dat werk van je mag dan heel saai zijn, het is niet aan je af te zien!!! Lang leven de lol. Joepie. Nog even een kritische noot... "werdt" schrijf je natuurlijk zonder t! Mwahahaha! Succes met de laaste maanden.
    Kus uit Shanghai.

    PS Rara wie ben jij...? ehm....nou, die ene met die zwarte jurk...gokje?

  • 22 Mei 2007 - 09:16

    Mad:

    Hé gekkie,

    Ziet er weer mooi uit hoor! Alsof het voor je is gemaakt;-)
    Best grappig om een beetje under cover te gaan!
    Hoop dat het de laatste maanden nog wat relaxer voor je wordt en dat het banen zoeken al wat opschiet. Hou me op de hoogte.

    Dikke kus

  • 23 Mei 2007 - 08:57

    RIANNE:

    JAAAA slettepetetje! Goed om te horen dat je die laaste maanden met je kin omhoog en je borst{jes} vooruit tegemoet gaat!! Betere haal je dr nog even het maximale uit!

    Ik ben hier braaf aan de sollicitatie en aant wachten op jou!! XXXXXXXXXX

  • 23 Mei 2007 - 18:16

    Bien:

    He Maaiky,

    Staat je goed dat zwart!!! en die oranje tulband wordt zeker de nieuwe trend daar!!! Ik zeg op naar cairo en voor je het weet sta je weer op een feestje hier in Adam!

    Miss you, kom maar snel weer terug!!!

    Geniet ervan die laatste maandjes.

    dikke kus
    Bien

  • 02 Juni 2007 - 13:57

    Pascalle:

    Hoi Maaike,
    We kennen elkaar niet maar op de een of andere manier ben ik op jouw site terecht gekomen. Ik vind het een heel leuke site en lees met plezier alle belevingen. Zelf sta ik samen met mijn vriend op het punt om naar Qatar te verhuizen. Mijn vriend gaat daar dan verder met zijn aandeel in het project van de nieuwe haven die gebouwd wordt.

    Mocht je nog tips/ ideeën voor mij hebben voor ik naar Qatar vertrek..... Ik hou me aanbevolen. Je kan me mailen op pascallemiller@hotmail.com.

    Veel plezier nog !! Groetjes Pascalle en Martijn

  • 28 November 2007 - 15:25

    Wouter:

    Hey Maaike,

    Momenteel zit ik in Indonesië en ik ben van plan om in januari op de terugweg naar Nederland een stop-over van een paar dagen in Doha te maken. Heb jij misschien nog ideeën om die paar dagen te doen? Ik kan op internet namelijk niet zoveel vinden over Doha.

    Groeten Wouter (boessie@uwnet.nl)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maaike

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 1063
Totaal aantal bezoekers 51900

Voorgaande reizen:

15 Juni 2006 - 15 Juni 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: