Vakantie?? Uhm Nee, weekend!! - Reisverslag uit Doha, Qatar van Maaike Baltussen - WaarBenJij.nu Vakantie?? Uhm Nee, weekend!! - Reisverslag uit Doha, Qatar van Maaike Baltussen - WaarBenJij.nu

Vakantie?? Uhm Nee, weekend!!

Door: Sheika Al-Lobster

Blijf op de hoogte en volg Maaike

16 April 2007 | Qatar, Doha

Salaam Aleikum Sheiks en Sheika’s!

Weer een maand voorbij en genoeg meegemaakt! Op mijn werk hebben ze geloof ik nog steeds niet door dat ik een stukje sneller werk dan mijn gemiddelde collega (ik dood tegenwoordig mijn tijd door de trappen van het hotel te trotseren, zo heb ik ook nog eens een workout). Daarnaast plaatsen ze me in trainings waar ik me letterlijk twee uur zit te vervelen en te stupide voor woorden voel (wisten jullie bijvoorbeeld dat de temperatuur van een vriezer beneden 0˚C moet zijn, mijn bek viel werkelijk waar open toen het in een stripje van vijf plaatjes werd uitgelegd). Maar goed dit soort dingen zijn wel goede redenen om s’avonds andere activiteiten te zoeken om af te reageren! En dat gaat me de laatste tijd bijzonder goed af...Doha is zo saai nog niet!

De afgelopen maand stond in het teken van culturele activiteiten, watersport, etentjes, feestjes, winkelen etc... Het culturele programma was deze maand zeer divers, van nederlands saxofoon essemble tot een Roemeen die letterlijk op een vleugel stond te rammen en van stand up commedian tot Mamma Mia! Allen erg geslaagd op de Roemeen met de vleugel na, die overigens wel erg goed op de lachspieren werkte! Mamma Mia was echt geweldig, we zaten op de achterste rij, maar dat mocht de pret niet drukken!

Het feest van deze maand (zeg maar gerust van deze eeuw naar Qatari begrippen) was de full moon party op het strand bij Intercon (hotel), de maan was niet vol, maar dat mocht de pret niet drukken. Ongeveer 2000 man (waar ze allen vandaan kwamen begrijp ik nog steeds niet) feestend op het strand, muziek was top, mensen waren gezellig en niet vervelend, kortom dat was mijn feestje wel, daar mogen er meer van komen!
De volgende dag was er een boottocht gepland, vertrektijd 11am viel nogal zwaar, zon, zee en kater vielen nog zwaarder...maar ook dat kon de pret niet in de weg staan! Wat een topdag, in de richting van een of andere zandbank (volgens Qatari begrippen eiland) gevaren en daar de hele dag lekker liggen dobberen. Aan boord kon alles wat op het vaste land niet in het openbaar niet mag gedaan worden...resultaat al pokerend (jeeh mijn poker face werkt hier wel) werdt de nodige alcohol geconsumeerd....voor zover ik het aan kon na de vorige dag! Zo wil ik ieder weekend wel doorbrengen...Voor foto’s zie mijn vorige bericht!

Afgelopen weekend was het wederom even vakantie, de spaarzame weekenden van twee dagen moeten natuurlijk wel goed besteed worden! Het weekend begon met een ‘bagger’ feestje resultaat; een gevecht op een trampoline met een krokodil en mijn eerste echte after party in Qatar... zo fijn als je mensen thuis uit kan nodigen! Helaas was mijn huisgenootje er niet zo blij mee, dus het hamburger festijn zal niet snel herhaald worden  De volgende dag een poging gewaagd tot wake-boarden, heb mezelf terug gezien op film; ik zal nog maar even wat meer oefenen voordat ik foto’s ga maken van mijn kunsten op het water! S’avonds heerlijk op een terasje zitten eten en wat gebeurd er... regen!! Waar jullie in NL half april klachten hebben over droogte, regent het hier in de woestijn...gelukkig helpt doen alsof het niet regent en stug blijven zitten heel goed, het kwam niet zo ver dat de gamba’s van het bord af zwommen!

De volgende dag dacht ik vol enthousiasme lekker vroeg naar het zwembad te gaan...niet echt handig, mijn huidje is meer geschikt voor een middagzonnetje, resultaat: de omschrijving kreeft past heel goed bij mijn huidige huidskleurtje! Maar het weekend kon niet meer stuk....aftellen naar het volgend weekend, genoeg leuke dingen in het vooruitzicht! Morgen gaan we met een aantal in Qatari stijl eten, Carolien en ik hebben gister al een voorproefje gehad, door Kelly de stuipen op het lijf te jagen door in complete Abaya aan haar deur te verschijnen. Morgen dus voor het eggie compleet met shisha, ouzi, dishdash, vruchtensapjes en uiteraard ‘het eten wordt besteld’.

Mama komt de 25ste nog een keertje langs voor vijf dagen, op verjaardagsbezoek bij haar dochter! Mijn verjaardag kan igg niet meer stuk, heb voor die dag wederom een boottochtje in de planning en de nodige andere trochtjes door Qatar om Mama te vermaken. Dus de komende tijd genoeg vermaak om me van de mindere zaken af te leiden!

Mahas Salaama!!

Sheika Al-Lobster

Ps check voor nieuwe foto’s mijn vorige bericht...zo handig gaan techniek en ik met elkaar samen 

  • 16 April 2007 - 16:13

    Laurien:

    Heeeee die Maaik,

    Klinkt goed! En regen hebben we hier ook genoeg (voornamelijk in het weekend, helaas pindakaas), dus die Hollanders hebben het zo gek nog niet :-)

    Geniet nog even van alle feestjes, diners, bootdobbertochtjes, full moon parties etc etc en heel veel plezier met je moeder!

    Dikke zoen

  • 16 April 2007 - 17:18

    Merel:

    Hee kip,

    Klinkt goed daar! Prima dat je de manier hebt gevonden om alles wat verboden is toch te doen!!Helaas het werk zo te lezen wat minder, maar dat maakt het weekend des te fijner!!
    Hier alles nog altijd wel, de zon schijnt dus gisteren de Loosdrechtse plassen onveilig gemaakt en afgelpoen week een klein bezoekje aan Emilie in de USA gemaakt, en tja ook af en toe een beetje studeren ;)

    Dikke kus

  • 16 April 2007 - 19:34

    Aad Barnhoorn:

    Salaam aleikum wa rahmatouly wa barakatou Maaike!!!

    Lekker zo, en hopend een goede tijd in Quatar, al is denk ik de plezier en moeilijkheden vergeleken met nederland iets anders.
    Meis, geniet van de mooie dingen, we houden van je XXXXX

  • 16 April 2007 - 20:07

    Maria:

    Heerlijk heerlijk! Ik hoor Maaike weer helemaal terug in de berichten! Ben blij van je te horen. Hier gaat alles goed, ga over ongeveer 3 weken zowaar het immer gevreesde mosac in.. (als alles goed gaat bij de tentamens). Hihi ja het leven gaat hier gewoon door! Geniet van al je boottochtjes en je vrije tijd en ach toch fijn om echt exact en zeer precies te weten wat de temperatuur in een vriezer moet zijn ;-)

    Dikke kus je oude buuf

  • 17 April 2007 - 01:54

    Alex:

    En niet eens kameelgereden, ik ben teleurgesteld!!

    Succes nog met zandhappen, en welkom in de wereld van de kreeften! ;-)

    Nu weet je eindelijk hoe het is om een engelsman te zijn!!

    kus

  • 17 April 2007 - 05:37

    SuusDuuf:

    Hahahahahahahahhahahahhah! Maaike, lag me slap! En wat zit je nou te zeuren over de slechte alcoholvoorziening daar in de zandbak? Zo te zien en te lezen heb jij weinig last van de "drooglegging". Ouwe zuiplap! Hahahahah! Nou, ik Ganbei dr nog 1-tje op jou hoor!

    Dikke kus Suus

  • 17 April 2007 - 10:40

    Gijsje:

    Mooi verhaal ......
    Wel meis, nog een paar dagen en ik kom mee feestvieren!!

    XX Gijsje

  • 17 April 2007 - 15:57

    Emilie:

    Salaam onwijze Fatma dat je bent!!
    Ziet ernaar uit dat je Doha nog steeds onveilig houdt, mooi hoor!! Die kreeft kleur is echter wel bekend hier...
    Leuk dat je weer bezoek krijgt!! Ben benieuwd naar de verhalen!
    Hier alles goed, nog 2 weekjes Kaapstad en dan op naar Johannesburg :-) Uiteraard ga ik jou dan meer spreken, want dan heb ik een vaste telefoon!!
    Mahas Salaama! ;-) (klinkt spannend!)
    Ems

  • 17 April 2007 - 19:01

    Chantal:

    Hey meis! Nou ik hoor het alweer, de weekenden zijn fantastisch!! Ik hoop je snel te zien in Mei!!! Blijven duimen he! Dikke Kus

  • 18 April 2007 - 08:16

    Laura:

    He chica,
    tjonge jonge, volgens mij als we jou op Mount Everest neerzetten zonder andere mensen om je heen maak je er nog je eigen feestje van! Haha!
    Maar alle gekheid op een stokje, goed om te lezen dat je het in ieder geval naast je werk nog goed, gezellig en leuk hebt! IK heb inmiddels besloten niet meer bij Center Parcs te blijven, zal de details nog wel op de mail gooien!
    Hou je taai en dikke kus, Laura

  • 27 April 2007 - 19:34

    Oma,:

    Lieve jarige Maaike,

    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag Fijn dat je moeder met jouw deze dag mag vieren,en wensen jullie mooien dagen.
    veel liefs van Opa en Oma,

  • 02 Mei 2007 - 10:16

    Sheik Al Crocs:

    Salaam maleikum habibi! Als jij hem volgende keer bij z'n snuit pakt en ik bij zijn staart , kunnen we volgende keer die krokodil wel aan!! Ik verheug me nu al op onze volgende hamburger-afterparty!

    groetjes, Dirk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maaike

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 868
Totaal aantal bezoekers 51904

Voorgaande reizen:

15 Juni 2006 - 15 Juni 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: