Champie in Dubai en toeren met ons maatje "Echo" - Reisverslag uit Doha, Qatar van Maaike Baltussen - WaarBenJij.nu Champie in Dubai en toeren met ons maatje "Echo" - Reisverslag uit Doha, Qatar van Maaike Baltussen - WaarBenJij.nu

Champie in Dubai en toeren met ons maatje "Echo"

Door: Maaike

Blijf op de hoogte en volg Maaike

22 Juli 2007 | Qatar, Doha

Het is vrijdag ochtend 11 uur, ik wordt wakker en denk shit! 11 uur pas, waarom kan ik op mijn vrije dag niet een gat in de dag slapen, zodat ik nu niet hoef te bedenken wat ik nu weer moet gaan doen en de lichte kater van de avond daarvoor uit mijn systeem kan slapen. De muren komen op me af dus ik moet eruit, pfff wat ga ik vandaag verzinnen om mezelf te vermaken, wie zal ik bellen? Ik schaam me inmiddels rot, bijna iedere vrije dag/avond bel/mail ik mijn vrienden hier in Qatar, op zoek naar iemand die iets leuks met me wil doen, zodat ik zoveel mogelijk mensen om me heen heb en niet thuis hoef te zitten. Waarom kan ik mezelf niet vermaken, in Nederland kon ik prima thuis zitten en alleen op pad, wat is dit toch?? Met deze gedachten besluit ik dat ik me niet moet aanstellen, verzin iets om te doen, je kan prima voor jezelf zorgen en je vermaken! De opties worden afgewogen, winkelen heb ik vorige week al gedaan dus dan maar de hitte doorstaan en lekker naar het zwembad, het zonnetje schijnt hier niet voor niks!
Al wandelend naar het zwembad schiet er door mijn hoofd dat ik waarschijnlijk de enige vrouw ben die zo gek is de hitte en de stoppende auto’s te trotseren, want ach het is toch maar een klein stukje lopen door een landschap dat kan worden afgeschilderd als de openings-set van Syriana.
Na een paar baantjes trekken plof ik tevreden op het strandbedje neer, wat liep ik nou te miepen, zon, uitzicht over zee, muziekje op, goed boek erbij wat wil een mens nog meer! Niemand kan dit meer van me afnemen, zelfs die idioten die denken dat ik om een praatje gelegen zit terwijl ik met oordoppen in mijn oren en mijn boek voor mijn neus iedereen om me heen probeer te negeren. Op dit moment bestaan alleen ik, het boek, zwembad en uitzicht maar! Een kleine twee uur later, ben ik het toch zat, waarom begrijpen mensen in dit land niet dat wanneer je duidelijk niet gestoord wil worden, dat ook echt niet wil! Ik besluit op te staan en naar huis te gaan, twee uur zon is ook wel genoeg! Tevreden wandel ik met een ijsje richting huis, op straat merk ik direct dat ijsje, mijn strandkleding en mijn geslacht niet echt een handige combinatie zijn voor een rustig wandelingetje naar huis, hup snel een handoek om mijn hoofd en schouders. Conclusie: nope, ik hoor hier met mijn drang naar vrijheid, blijheid en openheid niet thuis. Snel tover ik de glimlach weer terug op mij gezicht... want over drie weekjes ben ik weer thuis thuis en kan ik doen en laten wat ik wil, beter ga ik nu nog even genieten van alle bizare situaties die nu nog de orde van de dag zijn en over drie weekjes niet meer!
De positieve gedachte word direct beantwoord, Carolien is vroeg klaar met werken en wil haar weekend inluiden, tijd om iets gezelligs te doen en plannen te maken voor de volgende dag!
Twee potjes Rumnicub en een aantal pints later zijn we eruit...we gaan op ‘Roadtrip door Qatar’. In een dag worden met onze trouwe maat “Witte Echo” alle Qatari natuurlijke en historische highlights aangedaan waaronder: De champignon rotsen, HET fort, drie struikjes Mangrove in het Noorden, een verlaten strand ergens aan de kust, woestijn....nog meer woestijn, een spookstadje, een weg die zomaar ophoud en nog meer zand... Met zoveel zand en woestijn op een dag zou je toch zeggen dat we op zijn minst een wilde kameel gespot moeten hebben, maar helaas, alle wilde kamelen hadden besloten te schuilen voor de hitte, net als alle andere dieren overigens....op een kleine grijze kever bij de champignon rotsen na!

Ben begin juli nog even drie dagen in Dubai geweest, dat was echt een fantastisch weekend! Wel een beetje onwerkelijk allemaal, maar echt even drie dagen vakantie. Dit kan nog wel eens een lang verhaal worden.....(zal proberen alles beknopt te houden)
Dag een: aankomen en verbaasd zijn over de fantastische kamer die Kelly alvast geregeld had in het Ritz Carlton, twee balkonnetjes met een fantastisch uitzicht wat willen we nog meer! Snel onze spullen gedropt en hup naar het zwembad, daar even een uurtje gedobberd, want we werden alweer opgehaald door de Sheikh, die nam de dames even mee skieen! Dus hup van het zwembad met 40+ buiten naar de skibaan –nogwattes. Tijdens het skieen ook nog even met een kaarsje in de hand een donkere helling afgedaald, want dat hoord er natuurlijk ook bij als je midden in de woestijn een skibaan hebt! Terug in het hotel waren we hongerig, dus hup een beetje roomservice bestellen kan er ook nog wel bij, we waren tenslotte op vakantie! S’avonds zou de Sheikh ons weer ontmoeten bij zijn favoriete restaurant, daar aangekomen waren we een beetje ontgocheld... hmm een restaurant in een shopping mall, zou die sheikh wel met ons gezien willen worden (een aflevering van Sex and the City spookte door ons hoofd) maar nee dit bleek echt zijn favoriete restaurant te zijn, alwaar hij een vaste tafel heeft! Na het eten, door naar de Burj al Arab waar we een tour zouden krijgen en een borrel gingen drinken. Voor aankomst moest onze Sheikh natuurlijk wel even zorgen dat iedereen voor hem klaar stond in de Burj, dus er ging een telefoontje uit ‘ja dit is Sheikh bladiebla, ik kom er nu aan, waarschuw je manager en zorg dat iedereen klaar voor ons staat’! Ik had moeite mijn lach in te houden... Na de Burj door naar een nachtclub, Boudoir, de Sheikh nog in witte jurk, moest zich uiteraand nog even omkleden, in Dubai kan dit gewoon op straat! Bij de nachtclub hoefden we uiteraard niet in de rij te staan en konden de Magnum flessen Moet&Chandon niet aangesleept worden, wat een idioot gedoe, maar de champie smaakte prima! ;)
Dag twee: na roomservice ontbijt lekker uitbrakken aan het zwembad, heerlijk baden in luxe! Koude handoekjes en fruit dat wordt langsgebracht mocht natuurlijk niet ontbreken! Einde van de dag naar Madinat Jumeirah, waar Carolien een tour had geregeld en niet de minste...een bezoekje aan de royal villa (kosten per nacht ben ik even vergeten) en het park rondgaan in bootjes was uiteraard geen probleem! Einde van de dag nog even op stap met de Sheikh die uiteraard weer niet onaangekondigd bij de beachclub en nachtclub kon aankomen.
Dag drie: Wild Wady! Fantastisch, lekker gespeeld op alle glijbanen en natuurlijk niet doorhebben dat we gelijk de Jumeirah Scarah, de ‘meest spannende’ glijbaan beklimmen. Na het dagje Wild Wady moesten we helaas het vliegtuig pakken en terug naar de realiteit.... was echt een super weekend/mini vakantie met Kelly en Carolien.

Terug in Doha zijn we begonnen met golflessen, met zes anderen maken we de drivingrange en de 19de hole onveilig. 40+ niet echt het meest ideale klimaat om balletjes te slaan, maar dat maakt ons extra dankbaar op de 19de hole ;)

De komende drie weken zullen er vast en zeker nog genoeg dol dwaze avonturen op mijn pad komen, weggaan is een beetje dubbel omdat er uiteraard mensen zijn die ik zal gaan missen. Maar als ik nu zo op mijn werk zit, weer eens niks te doen heb, tussen de collega’s zit die constand arabisch praten en me weer afvraag wat ik vanavond zal gaan doen, ben ik heel erg blij dat het nog maar drie weekjes zijn!

Tot snel en bedankt voor al jullie reacties, krabbels, kaarten, belletjes etc. etc. !!!

  • 22 Juli 2007 - 18:33

    Kim:

    Ha die Maaik,
    Gewoon met een Sjeikh op stap? Toe maar... Geniet nog van je laatste weken met je vrienden, laat je niet kennen op je werk en ga vanaf nu gewoon lekker Nederlands tegen ze lullen (om ze terug te pakken) en pak die laatste zon nog ff zodat je lekker opvalt hier. Tot gauw!!

    Dikke kus

  • 22 Juli 2007 - 20:11

    Alona:

    Hi Maaikie!

    Haha toch nog even in je laatste weekjes even een sjeik strikken he mop? ;) haha you go girl!
    Je ziet er fantastisch uit! Geniet nog even lekker van het zonnetje want hier is het weer zeer onvoorspelbaar..


    Ciao x Loon

  • 23 Juli 2007 - 06:52

    Catalijne:

    He Maaike,
    wat een mooi verhaal van Dubai en de sheikh.. Lijkt me wel apart om in luxe te worden overgoten voor 3 dagen, moet een lekker gevoel zijn geweest.

    Succes en veel plezier nog deze komende 3 weken. En als je dan deze kant weer uit komt wil je dan wat zonnestralen meenemen, kunnen we hier wel gebruiken met dat saaie & rare weer!

    Dikke x en tot snel. Cat

  • 23 Juli 2007 - 08:26

    Tom, Lau En Em:

    El Kababi!!
    Even een klein reunietje hier, helaas zonder jou (is toch niet hetzelfde hoor... :-( ) Mooie verhalen weer maaik! Wat jij in Dubai kan, kunnen wij in Noordwijk, maar dan misschien met iets meer drank ;-) Heel veel plezier nog de komende drie weken en we zien je graag tegemoet met een plakje cake als je terug komt!!
    Veel liefs,
    Tom, Lau & Em

  • 27 Juli 2007 - 07:24

    Alex:

    Godverdillekes toch!

    Wat zie jij er toch sjiekskes uit in de Burj.......

    Tot snel maik (met 1 a) en ik spreek je in NL!

    x Alex

  • 30 Juli 2007 - 22:39

    Helen:

    Hey
    klinkt allemaal echt zo gaaf...en begrijp dat je nu wel weer terug verlangt naar NL. Kan niet wachten voor alle verhalen en de rest van de foto's. kom je snel weer eens huize guitig bezoeken?? tot snel
    xxx

  • 28 September 2007 - 08:25

    Zeerover:

    leuk verhaal

  • 04 Oktober 2007 - 20:03

    Janine:

    Hee Maaike,

    Ik ben net onze eigen waarbenjij.nu site aan het legen, aangezien we alweer een tijdje in NL zitten. En ik beland op jouw site. Hoe is het met je? Ook weer in NL of ergens anders naar toe gegaan?

    Ik ben benieuwd. Complimenten voor je foto's op de site, ik moet er altijd erg van lachen.

    Groet, Janine (en ook van Wietse natuurlijk)

  • 26 Januari 2008 - 19:20

    Maike :

    Beste Maaike,

    Begrijp uit verhalen dat je ondertussen al weer terug bent in Nederland maar zou graag met je in contact komen omdat ik een job offer heb gekregen in Qatar en ik graag eens zou horen hoe is het van iemand die er geweest is.

    Hoop dat je me kunt contacteren, je kunt me mailen op maikie85@hotmail.com!

    Alvast bedankt!

    Groetjes Maike

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maaike

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 6283
Totaal aantal bezoekers 50631

Voorgaande reizen:

15 Juni 2006 - 15 Juni 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: